Индонезийските власти ще публикуват само някои от първоначалните заключения на разследването за катастрофата на пътническия самолет на AirAsia, но пълният предварителен доклад няма да бъде направен публично достояние, заяви правителствен служител в сряда
Самолетът изчезна на 28 декември 2014 г. по време на полет от втория по големина град на Индонезия Сурабая до Сингапур. Смята се, че всички 162 души на борда са загинали.
Данни от радара и двете черни кутия, записващите устройства на самолета, който бяха намерени по-рано този месец, са предоставили по-ясна картина на случилото се в последните минути на полет QZ8501.
Игнасиус Йохан от Министерството на транспорта на Идонезия обяви на изслушване в парламента, че самолетът е опитал да се издигне със скорост от 6 000 фута в минута (около 2 000 метра в минута).
Смята се, че полетът е променил курса си, за да избегне приближаваща буря.
Позовавайки се на данни от радарите Йохан заяви: "Самолетът през последните минути, се изкачвал с по-голяма от нормалната скорост.
Мисля, че това е рядкост дори за боен изтребител, да се изкачва със 6 000 фута на минута. Средната скорост (на икачване - бел.ред.) на пътническите самолети е вероятно между 1000 и 2000 фута в минута, и тези самолети не са предназначени за такива натоварвания."
Източник, запознат с първоначалните констатации от разследването, е заявил пред "Ройтерс", че полет QZ8501 е направил "невероятно" стръмно изкачване преди катастрофата, a след това в блокирал.
Когато самолети блокират, техните двигатели не угасват, а се губи скорост, защото крилата вече не генерират лифт, тъй като няма достатъчно въздух, преминаващ над тях, коментира анализатор пред Би Би Си.
Това обикновено се случва, когато носът на машината е насочен нагоре за прекалено дълго време по време на изкачване.
Следователите вече обявиха, че е малко вероятно катастрофата да е причинена от терористичен акт.
Малко преди катастрофата пилотът на самолета се е свързал с контрола на въздушното движение в района и е поискал разрешение да се изкачи на 38 000 фута от 32 000 фута (9 750 метра), за да избегне скупчване на буреносни облаци.