Дори и заедно, лаптопите и таблетите не могат да генерират ръст на пазара, показват резултатите от продажбите през първото тримесечие на 2015 година
Те са намалели със 7%, като най-голям е спадът при настолните компютри - 13%, сочи нов доклад на Canalys, цитиран от TechNews.bg.
През периода януари-март са доставени общо 115,7 млн. десктопи, ноутбуци, таблети и хибридни компютърни устройства, което е със 7% по-малко спрямо първото тримесечие на предходната година.
Най-голям спад регистрират настолните компютри - 13%. Отстъпление се наблюдава във всички региони по света, а прекратяването на поддръжката на Windows XP вече не стимулира търсенето на десктопи.
Продажбите на ноутбуци са намалели с 4%, докато в предходните две тримесечия спадът се измерваше само с 1%. Негативният тренд се обяснява с решението на Microsoft да ограничи програмата Windows with Bing само до лаптопи с диагонал на екрана по-малък от 14 инча.
При таблетите се наблюдава спад от 9% в периода януари-март 2015 г. спрямо първото тримесечие на 2014 г., като, според анализаторите, това се дължи на настъплението на големите смартфони, наричани фаблети.
Най-голям производител на традиционни компютри и таблети продължава да бъде Apple с дял от 15%. Американската компания е продала 17,2 млн. устройства през тримесечието, или с 16% по-малко на годишна база.
В челната тройка след Apple се нареждат Lenovo и HP, а топ 5 допълват Samsung и Dell, всяка от които държи по 8,2% от пазара на компютри и таблети, сочат данните на Canalys за първото тримесечие.