Гръцките корабособственици притежават най-голям дял в световния флот, а корабите им се оценяват на 101,039 милиарда долара
Днешният глобален флот се оценява на 659,607 милиарда долара, което прави световната морска индустрия с една трета по-скъпа от най-голямата публична компания в света – китайската ICBC (Industrial & Commercial Bank of China Ltd.) или с размерите на приблизително годишния брутен вътрешен продукт на Швейцария.
Всъщност, ако продадем всички кораби днес, морската индустрия ще купи трите най-големи публични компании в света наведнъж – ICBC, China Construction Bank и JPMorgan Chase. Освен това ще остане и ресто.
Това сочи анализ на VesselValue, цитиран медиите.
Гръцките корабособственици притежават най-голям дял в световния флот, а корабите им се оценяват на 101,039 милиарда долара. Бизнесът контролиран от гръцките корабособственици е измерим с този на корпорацията Sinopec (China Petrochemical Corporation). Гръцките бълкери струват 43,430 млрд. долара, а танкерите – 33,67 млрд. долара.
Япония се нарежда на второ място в класацията на VesselValue. Корабособствениците от "Страната на изгряващото слънце” контролират кораби за 89,116 млрд. долара, японските бълкери се оценяват на 50,619 милиарда долара, а танкерите на 15,882 милиарда долара.
Бронзовият медал грабват китайските корабособствениците, които могат да си позволят да купят BNP Paribas, например. Над 40 милиарда долара струват китайските бълкери, а танкерите – 14,89 млрд. долара.
Собствениците от Норвегия могат да купят контролния пакет в корпорация OCBC или половината от Glencore, а целият им флот се оценява на 29,564 млрд. долара.
Датският флот пък се оценява на 20,222 млрд. долара.