Американската компания за пазарни проучвания eMarketer прогнозира ръст на обема на онлайн продажбите в глобален мащаб до 3.5 трлн. долара в течение на пет години, съобщава Retail & Loyalty
Според агенцията делът на електронната търговия в ритейла към края на текущата година ще бъде не по-малко от 7%, а към 2019 ще нарасне до 12%.
Онлайн потребителите ще похарчат около 1.672 трлн. долара през тази година, което прави 7.3% дял от глобалната търговия на дребно, обемът на която се прогнозира да достигне 22.8 трлн. долара през 2015 г. Като взема под внимание постоянното нарастване на интернет ползвателите, eMarketer стига до извода, че обемът на онлайн покупките към 2019 г. ще се увеличи повече от два пъти – до 3.5 трлн. долара, т.е. до 12.4% от световните продажби на дребно (28.5 трлн. долара).
Приносът на Азиатско-тихоокеанския регион (АТР) за ръста на глобалната електронна търговия се очаква да достигне 25% през 2015 г, като eMarketer прогнозира обем на транзакциите за 875 млрд. долара.
Анализаторската компания предполага, че нивото на онлайн продажбите в Северна Америка ще е в рамките на 375 млрд. (92% от които ще дойдат от САЩ), което ще надхвърли показателите за миналата година с 14%.
За Европа няма конкретни данни, но от справката за топ-10 на страните с най-голям ръст на онлайн търговията през тази година се вижда, че само три държави от ЕС ще формират продажби от 200 млрд. долара.
Интернет магазините в САЩ според прогнозата практически ще удвоят през 2019 г. обема на своите продажби в сравнение с настоящия период примерно до 550 млрд. долара.
Аналитиците на eMarketer отбелязват, че тенденцията е към значителен растеж на покупките онлайн, в това число благодарение на нарастващата ценова конкуренция между електронните магазини. Потребителите имат възможност лесно да сравняват цените на различните продавачи и това ще доведе до по-чести и регулярни специални акции както онлайн, така и офлайн.