Мачовете на големи отбори привличали повече клиенти
Завършилото в неделя световно първенство по футбол в Русия е вдигнало оборота на кръчмите у нас с около една четвърт, научи "Монитор". Основният дял на немалкия ръст се пада на масовите заведения
бирариите и малките квартални кръчми, които винаги имат по-голяма клиентела. Според дългогодишен управител на заведения по време на подобни спортни прояви в по-скъпите заведения, които са основно
за хранене, оборотът не се увеличава. Там клиентите предпочитат спокойствието. По думите му, масовите кръчми, където се събират и повече млади хора, спечелиха от световното, в рамките на поне
десетина процента, пресметна той. Друг негов колега от столична бирария сподели, че мондиалът в Русия е увеличил хората, които са посетили заведенията, с 20-30%.
Собственик на друго подобно заведение в периферен квартал на София каза, че най-често клиентите, дошли заради мачовете в заведението, са си поръчвали бира, картофки, дробчета, сърчица. "Някои
изкарваха по време на целия мач на една бира, други изпиваха по 6-7. Всичко си зависи от човека", уточни той. В една от пицариите в столицата управителят каза, че по време на мач средно на човек се
поръчвали по 2-3 бири. По думите му, по-голяма клиентела е имало по време на мачовете с най-известните отбори, смятани за основни претенденти за световната титла, и най вече за по-интересните
двубои - четвъртфиналите и тези за определяне на финалистите, и, разбира се, за последния двубой в неделя, определил шампиона.