Intuit поглъща хегемона в имейл маркетинга Mailchimp и ще го популяризира със счетоводна услуга
Intuit, американска компания, която разработва софтуер за финансови и счетоводни услуги, както и за подготовка на данъчни документи и свързани услуги за малки предприятия, счетоводители и физически
лица, придоби разработчика на платформата за автоматизация на маркетинга Mailchimp. Сделката на стойност 12 милиарда долара ще бъде платена със собствените пари и акции на купувача, предаде
TechNews.bg.
Intuit се стреми да популяризира Mailchimp със своята счетоводна услуга QuickBooks, за да помогне на малките и средни фирми да приведат своя бизнес онлайн, коментира сделката изпълнителният
директор на Intuit Сасан Гударзи.
"Заедно Mailchimp и QuickBooks ще бъдат мощен двигател за малки и средни предприятия да привличат и задържат клиенти, да управляват бизнеса им, да оптимизират паричния поток и да отговарят на
регулаторните изисквания”, допълни Алекс Крис, старши изпълнителен директор на Intuit.
Източници на Bloomberg съобщиха за преговорите за сливане на Intuit и Mailchimp в началото на септември, когато сделката се оценяваше на около 10 милиарда долара. Твърди се, че печалбата на
Mailchimp по EBITDA възлиза на 300 милиона долара.
От десетилетия Intuit предлага на клиентите си счетоводен софтуер QuickBooks и софтуер за попълване на данъчни декларации TurboTax. От своя страна, Mailchimp е специализирана в услуги за дигитален
маркетинг, включително социална реклама, така наречените връзки за пазаруване и продукти за автоматизация.
Докато Google е синоним на търсене в интернет, Mailchimp има подобен статус на пазара за имейл маркетинг, отбелязва SiliconAngle. Първоначално компанията се специализира в масово изпращане на
електронна поща, но сега разработва няколко проекта, които, наред с други неща, помагат на онлайн магазините да интегрират електронна поща и автоматично да изпращат промоционални оферти на
клиентите в подходящо време.
Освен това Mailchimp предлага инструменти, които помагат на бизнеса да изгради онлайн магазин от нулата и да провежда дигитални рекламни кампании.
Интересното е, че Mailchimp никога не е привличала инвестиции от рисков капитал от основаването си през 2001 г., което е рядкост за стартиращите компании. При това Mailchimp успява да реализира
печалба.
До септември 2021 г. компанията има 13 милиона потребители по целия свят, 2,4 активни потребители (които пускат приложения Mailchimp поне веднъж месечно) и повече от 800 000 клиенти, които плащат
за услугата.