Фирмите търсят нови пазари и въвеждат нови продукти и услуги
Повече иновации, по-бързо адаптиране към икономическата ситуация и по-добро управление на човешките ресурси - това са сред основните предимства на семейния бизнес, сочи изследване на Ernst & Young, цитирано от френския Le Figaro.
До голяма степен проучването показва, че семейните фирми са по-устойчиви на кризата. Анализът е направен на базата на анкета сред някоклостотин компании в 33 държави, уточнява Дарик.
Проучването показва, че 60% от семейните фирми са отчели ръст на приходите от над 5% в периода юли 2011 г. – юни 2012 г. При всяка шеста семейна компания пък този ръст е над 15%.
Над 2/3 от семейните фирми, включени в изследването, се намират в САЩ и Европа, където кризата се усети по-сериозно. Това показва, че семейният бизнес е по-устойчив в по-тежки ситуации, обясняват
от Ernst & Young.
Основно успеха си представителите на семейния бизнес приписват на надграждането в продължение на поколения в компаниите.
Освен това този тип фирми се приспособяват по-лесно към промените в икономическата ситуация. Близо половината от анкетираните са посочили, че търсят развитие на бизнеса си чрез нови пазари, а над
50% обмислят въвеждане на нови продукти и услуги, съобразени със сегашната икономическа обстановка.
Не на последно място се нарежда и по-доброто управление на кадрите в семейните компании. Отдавна отмина времето, в което, ако си част от семейството, непременно заемаш висока позиция, показват още
резултатите от проучването.