Единствената система за секторен контрол на скоростта в страната, която е монтирана на третия тунел на магистрала "Люлин", фиксира 150 нарушения на ден за превишена скорост и улавя 50 коли без задължителната застраховка "Гражданска отговорност"
Единствената система за секторен контрол на скоростта в страната, която е монтирана на третия тунел на магистрала "Люлин", фиксира 150 нарушения на ден за превишена скорост и улавя 50 коли без задължителната застраховка гражданска отговорност, заяви началникът на КАТ главен комисар Антон Антонов.
За разлика от радарите, системата работи като засича моментът на влизане на колата в тунела и нейното излизане. В зависимост от времето, за което дистанцията се изминава, се определя и превишението на скоростта. Този тип на измерване се изполва масово на магистралите в Италия, като се счита за много успешен.
"Обикновенните радари не изготвят годен доказателствен материал, там субективизът е голям. Напрактика те са пенсионирани", каза още Антонов. Той обясни, че те са били върнати за кратко в употреба, след като през февруари Върховният административен съд обяви за незаконни електронните фишове, издавани от мобилните камери.
След това обаче наличните 148 устройства за контрол на скоростта от този тип се използваха за документиране на нарушението, като актове и фишове се съставяха от пътните полицаи на място. С новата организация на работата на КАТ се минава към нова фаза - камерите ще фиксират нарушенията, а провинилите се ще бъдат викан в полицейските управление по места, за да им се наложат глоби.