През изминалата седмица в пловдивския печат се разигра истинска фиеста около тамошната фирма "Градски транспорт" и т.нар. "тролеи-убийци". Твърдеше се, че превозните средства са опасни и са причинили тежка травма на жена, която при опит да се качи в тролей е била "хвърлена" назад от токов удар.
Тиражира се версията, че седем души са станали жертва на неизправни и амортизирани тролеи в града от началото на годината. Сред тях имало три деца, трима пенсионери и една жена - с най-тежки
наранявания. Управителят на фирма "Градски транспорт" в Пловдив Николай Кузов заяви в интервю специално за КЕШ, че всички тези претенции за застрахователни обезщетения всъщност са машинации, които
целят единствено да го дискредитират. Такива действия могат да бъдат окачествени и като опит за застрахователна измама. Според г-н Кузов едва ли има основание за иск срещу неговата фирма, защото
самата жертва не е подавала жалба, а Окръжната прокуратура е сезирана от хора, които "преследват лични интереси".
Кузов се срещна през седмицата с дамата, която на 14 януари т. г. е станала жертва на токов удар. 38-годишната Виолета Славова се прибирала от работа, но при опит да се качи в тролей №3 от спирката
при "Ален мак" АД високото напрежение я из-
хвърлило три метра назад. Ръката є обгоряла и получава травма на крака. Подобен инцидент е възможен при мокро време и амортизирани коли. Гумените изолации в повечето превозни средства липсват,
твърдят очевидци. Така при влажно време водата от тавана се стича по металната част и токът, който захранва колата, минава и през перилата на стълбите.
Инж. Кузов определи тази версия като нереалистична, защото всеки автомобил задължително преминавал през ежедневен пусков преглед и ако се установи някаква неизправност, той се изпраща директно в
сервиза за ремонт. Междувременно стана ясно, че има вероятност през периода, в който се предполага, че е станал инцидентът, пловдивската компания "Градски транспорт" да не е имала сключена
застраховка "Злополука на пътниците". От компанията спрягат три дружества, които покриват рисковете, свързани с нейната дейност - ДЗИ, която е застраховала местата в превозните средства, "Витоша" -
за каскополиците, и "Орел" - за "Злополука". От ДЗИ заявиха за КЕШ, че са участвали в конкурса, но не са го спечелили и дори, че обжалват това решение заради съмнения в нарушения на процедурата.