Възможно е над 60 000 души да са пострадали от неправомерни действия на застрахователя
Скандалът със застрахователните измами в японския застрахователен холдинг Japan Post се разраства и е възможно да засегне над 60 хиляди клиенти, съобщи информационната агенция Jiji Press. Вътрешна
проверка разглежда различни случаи на измами при продажбите на полици, като мошенически действия могат да бъдат открити при около 200 000 продажби, сочи междинен отчет на компанията. Разглеждат се
И варианти, при които застраховани лица са или принуждавани да плащат огромни премии, защото а били принуждавани да подписват няколко застрахователни договора.
Japan Post Holdings има 4 основни филиала, които бяха приватизирани през 2007 г., когато компанията аутсорсна продажбите на застрахователните си продукти за физически лица от пощенските станции под
управление на холдинга. Така около 20 000 пощенски отдела в цялата страна бяха упълномощени да продават застраховки на физически лица. През август миналата година започна разследване на 183 000
застрахователни договора от бранда Kampo. Тогава стана ясно, че 156 000 клиента най-вероятно са станали жертва на съмнителни продажби, при които притежателите на застраховка били принуждавани да
плащат два пъти премии при анексиране на застрахователните договори. В някои от случаите хората не получавали никаква информация защо трябва да плащат отново. Установени са случаи на застраховане
на много възрастни клиенти без присъствието на член от семейството им, което е нарушение на вътрешните правила на компанията.
Заради разразилия се скандал в края на годината президентът на корпорацията Japan Post Holdings – Масацугу Нагато, подаде оставка. Заедно с него постовете си напуснаха и шефовете на двете дъщерни
компании Japan Post Insurance и Japan Post. От началото на тази година за нов президент на холдинга беше назначен бившият министър по административните въпроси и комуникациите Хироя Масуда. Очаква
се в близките дни той да свика пресконференция, на която да огласи допълнителни данни от разследването.
Скандалът предизвика вълна от негодувание в Япония, особено в провинциите, където населението ползва пощенските станции не само за кореспонденция, но и като спестовни каси, застрахователни офиси и
пр.
Japan Post Holdings е една от най-големите компании в Страната на изгряващото слънце, специализирана в банково-застрахователните услуги посредством пощенската мрежа. В нея работят около
420 хил. души.