Средно личните наранявания водят до разходи от над 13 000 евро
Електрическите скутери под наем причиняват значително повече злополуки от личните скутери. Първите са отговорни за повече от половината от всички злополуки с електрически скутери, въпреки че само
един на всеки четири скутера в Германия принадлежи на автопарк под наем, сочат данни на Германската застрахователна асоциация (GDV). През 2022 г. около 571 000 застраховани частни скутера са
причинили около 1850 щети, докато 193 000 скутера под наем са причинили около 2350 щети. Йорг Асмусен, управляващ директор на GDV, заяви че има проблем с безопасността на скутерите и този проблем
идва предимно от потребителите под наем в големите градове. "Проучване на застрахователите за злополуките сочи, че безопасността зависи до голяма степен от това кой използва скутера. Пътуващите
обикновено ги използват, за да стигнат до работа. Те карат по указаните велосипедни алеи, носят по-често каски и в много случаи имат собствени возила. Случайните ездачи, от друга страна, са средно
по-млади, почти изключително използват скутери под наем за пътувания в свободното си време и карат по тротоара или пътя по-често", каза Асмусен. Друг проблем възниква от взаимодействието на
скутерите с пешеходците. Според данни на Федералната статистическа служба, водачите на скутери претъпяват инциденти с пешеходци по-често, отколкото велосипедистите.
Според данните на GDV, ако други хора бъдат наранени от скутери, има сравнително големи щети. Средно личните наранявания водят до разходи от над 13 000 евро, например разходи за лечение,
загуба на работа и обезщетение за болка и страдание. Застрахователите призовават проблемите, причинени предимно от скутери под наем, да бъдат адресирани на няколко нива.