Возилата ще получават постоянна информация за пътната обстановка и колите около тях
Всички нови автомобили в САЩ, пуснати през 2023 г., ще имат системи за обмен на данни v2v (vehicle-to-vehicle, "автомобил-автомобил"), които предполагат обмен на информация за маршрути и скорост на
движението между всички возила на пътя – това е записано в проект на Националното управление по безопасността на движението по пътищата на САЩ (NHTSA). Очаква се документът да залегне в новия
стандарт за безопасност на моторните превозни средства (FMVSS).
Регулаторът се надява с помощта на датчиците да бъдат предотвратени десетки хиляди аварийни ситуации по пътищата. По оценка на американското транспортно министерство, масовото използване на
системите v2v ще позволи на колите самостоятелно да обменят помежду си информация за маневри, скорост на движението, координати и пр.
Разстоянието на предаване на информация през системите v2v ще е 300 метра. Данните ще се излъчват през интервал от 10 секунди, което ще гарантира на съседните автомобили актуална информация.
При възникване на непредвидени обстоятелства, например при занасяне на автомобила, най-близкостоящите возила ще получават екстрено уведомление, което ще намали риска от сблъсък.
За внедряване на системите в обществения транспорт са предвидени 4 години. Новите правила влизат всила през 2021 г., но до 2023 г. ще имат препоръчителен характер. General Motors, Toyota,
Volkswagen и други големи автопроизводители вече провеждат изпитания на новата система на безопасност.
Федералното пътно управление (FHWA) разработва още един стандарт за обмен на данни - "автомобил-инфраструктура" (v2i, vehicle-to-infrastructure). Чрез него автомобилите ще могат да
получават информационни съобщения за пътната инфраструктура – знаци, светофари, датчици на платното и др. Тази нова система ще позволи намаляване на задръстванията в големите населени места.
От NHTSA очакват внедряването на системите v2v и v2i да доведе до намаляването на до 80% от катастрофите на кръстовища и при смяна на пътното платно.