Испания, Италия и Великобритания с най-голям ръст на продажбите
През февруари регистрацията на нови пътнически автомобили в Европейския съюз (ЕС) отчете рекорден ръст благодарение на солиден отскок в страните, които бяха най-тежко засегнати от икономическата
криза, показват данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA), цитирани от БНР.
Продажбите (регистрацията) на нови пътнически автомобили в ЕС се повишиха през втория месец на 2015-а година със 7,3% (спрямо февруари 2014-а), като това представлява подобрение на регистрацията на
нови автомобили за осемнадесети пореден месец.
В рамките на първите два месеца на настоящата година регистрацията на нови автомобили на Стария континент се повиши със 7,0% (спрямо същия период за 2014 година) до общо 1 923 484, като само в
рамките на февруари бяха регистрирани 924 440 нови автомобила.
Солиден ръст през февруари регистрират продажбите на нови автомобили в Испания (повишение с цели 27%), следвана от Италия (с 13%) и Великобритания (с 12%). Регистрацията на нови автомобили в
Германия (най-големия автмобилен пазар в Европа) се повишиха с 6,6%, докато във Франция - с 4,5 процентни пункта.
Според проучването на ACEA продажбите на нови автомобили в България през февруари обаче се понижават с 2,6% на годишна база до 1481 спрямо 1520 преди година. По този показател България се намира на
опашката сред всички 28 страни - членки на ЕС, като е изправерна единствено от Австрия (спад с 25,2%), Латвия и Люксембург (понижение с по 8,2%) и Дания (спад със 7,9%).
За първите два месеца на 2015-а година регистрацията на нови автомобили в България се е повишила с едва 0,6% до 2 900 броя автомобили от 2 883 броя през същия период на миналата година, показват
данните на ACEA. По този показател България също отстъпва от мнозинството страни-членки на ЕЦБ, "изпреварена" в негативната класация единствено от Австрия (спад с 14,6), Словакия (-8,9%), Естония
(спад с 6,3%), Полша (понижение с 6,0%), Дания (-4,5%) и Гърция (повишение с 0,1%).
Солиден растеж в ЕС бележат продажбите на луксозните автомобили от марките BMW (ръст с 13%) и Diamler AG (повишение с 12%), както и автомобилите на компанията Volkswagen AG (скок с 13%), докато
продажбите на автомобили с марка Audi се подобряват с 2,9%.
Продажбите на нови автомобили на Френския автомобилен гигант Renault Group се повишават с 9,9%, а на Ford Motor Co - с 6,9%. Компанията Opel Group е единствената, която отчита спад в продажбите с
7,8 процентни пункта.