Продажбите на нови автомобили в България нараснаха през февруари с 12,2% на годишна база до 1661 броя спрямо 1481 преди година
През февруари регистрацията на нови пътнически автомобили в Европейския съюз (ЕС) отчете поредно силно повишение, отразявайки продължаващото от повече от две години насам възстановяване на
автомобилния пазар в региона, като в същото време имаше ново подобрение и на продажбите на нови автомобили в България, показват данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA),
цитирани от БНР.
Продажбите (регистрацията) на нови пътнически автомобили в ЕС се повишиха за 30-ти пореден месец, нараствайки с 14,3% на годишна база (спрямо февруари 2015-а) след по-слаб растеж с 6,2% през
януари, отбелязва ACEA.
За първите два месеца на настоящата година регистрацията на нови автомобили на Стария континент се повишиха с 10,1% (спрямо същия период на 2015-а) до общо 2 118 273, като само в рамките на
февруари бяха регистрирани 1 056 902 нови автомобила.
Асоциацията на европейските автомобилостроители отбеляза, че има ускоряване на темпото на растеж при продажбите на нови автомобили във всички водещи европейски пазари. По-добър ръст през февруари
регистрират продажбите на нови автомобили в Италия (скок с 27,3%), Франция (с 13,0%), Испания (с 12,6%) и Германия (с 12,0%), като всичките тези водещи автомобилни пазари са се представили по-добре
спрямо февруари 2015 година, допълни Асоциацията.
Според проучването на ACEA, продажбите на нови автомобили в България нараснаха през февруари с 12,2% на годишна база до 1661 броя спрямо 1481 преди година. За първите два месеца на годината
регистрацията на нови автомобили в България се е повишила с 9,3% до 3169 броя автомобили спрямо 2900 броя през същия период на 2015 година, показват данните на ACEA.
По тези показатели нашата страна е в т.нар. "златна среда" сред всички 28-страни-членки на Европейски съюз.
Продажбите на автомобили са оценявани като водещ показател за състоянието на европейската икономика. Поради тази причина данните за февруари дават положителен сигнал за икономическото състояние на
ЕС на фона на опасенията, свързани със забавянето на глобалната икономика и по-специално на Китай и на останалите водещи развиващи се пазари.
Солиден растеж в ЕС през февруари бележат продажбите на нови автомобили на италианската фирма FCA Group (повишение с 22,9% на годишна база), на немската компания Daimler (ръст с 21,5%) и на
френските фирми PSA Group (с 13,2%) и Renault Group (с 10,1%).
В същото време продажбите на нови автомобили с марката "Фолксваген" се повишават по-скромно, но все пак бележат растеж през февруари с 8,0% въпреки продължаващия скандал с фалшивите тестове на
отделните вредни газови емисии от нейните дизелови автомобили, благодарение на солидно повишение на продажбите на марките "Ауди" (със 17,1%) и "Шкода" (с 15,4%), докато регистрацията на нови
автомобили от марката "Фолксваген" се повишават с едва 4,4%. Скандалът обаче продължава да се отразява негативно на компанията, намалявайки нейния дял в европейския автомобилен пазар през втория
месец на годината до 23,9% от 25,3% през февруари 2015 година.