Първият подземен паркинг за автомобили с газови уредби е изграден на метростанция "Бели Дунав", която е под кръстовището на бул. “Ломско шосе"
Ремонтите на булеварди в София излизат колкото строителството на нови магистрали – между 2 и 4 милиона лева за километър, но за сметка на столичани. За сравнение новите участъци от магистрала “Тракия” от Стара Загора до Ямбол изградени от “Трейс” и гръцката “Актор” излязоха на европейския данъкоплатец около 4 милиона лева на километър.
Според пътни експерти трудно е да се прави сравнение между реконструкция на булевард и строителство на нова магистрала заради спецификата, но при всички случаи строителството на нов път е по-скъпо.
Все пак за сравнение реконструкцията на околовръстния път на Ямбол, която се прави също с европейски пари и е съпоставима с ремонта на столичните булеварди излиза средно по 770 хил. лева на километър.
Столичната община обаче за ремонта на 1.15 км от бул. "Ломско шосе" в участъка между ул. "Бели Дунав" и ул. "Обелски път" е платила 3.7 милиона лева. Причината за високата цена е, че заедно с пътните платна, са изградени нови два моста над река Какач, улично осветление и тротоари.
Ремонтираният участък беше тържествено открит днес от столичния кмет Йорданка Фандъкова. До кръстовището на бул. "Ломско шосе" и ул. "Бели Дунав" е изградена и нова детска площадка, както и фитнес на открито, но от съобщението не става ясно дали и тя е включена в цената за ремонт на пътя или е дарена от фирма, както призова общината.
В същото време по-малко от километър от участъка от продължението на бул. "Андрей Сахаров" към жк. "Младост 3" ще струва 2.28 млн. лв., съобщи Стоян Братоев, изпълнителен директор на “Метрополитен”.
Булевардът ще достигне до "Горублянско шосе" при осигуряването на допълнително финансиране, където по проект трябва да се свърже с бул. "Копенхаген" от "Дружба 2", предаде БТА.
Първият подземен паркинг за автомобили с газови уредби е изграден на метростанция "Бели Дунав", която е под кръстовището на бул. “Ломско шосе”. Съоръжението е с капацитет 480 места, като засега е единственият изграден по правилата за паркиране на този тип коли.
Втората метролиния на метрото от жк.”Надежда” до бул.”Черни връх” и съпътстващата я инфраструктура ще е готова до края на август, каза столичният кмет Йорданка Фандъкова.
Във вторник ще бъде открито кръстовището на две нива в столицата между бул. "Андрей Ляпчев" и бул. "Андрей Сахаров". По план това трябваше да стане още през май, но обилните валежи и забавени отчуждения от общината отложиха пуска на новото кръстовище.
На 15 август предстои да бъде пуснат за движение реконструираният бул. "Черни връх", а в края на месеца – ремонтираният бул. "Княгиня Мария Луиза".
Реконструкцията на надлез "Надежда" трябва да приключи до края на август.
През септември ще бъде завършена реконструкцията на бул. "Братя Бъкстон" - от ул. "Тодор Каблешков" до Околовръстния път, а през октомври - кръстовището на две нива между бул. "П. К. Яворов" и бул. "Драган Цанков", обеща Фандъкова.
Предстои подписването на договорите с изпълнителните на продължението на метрото от бул."Цариградско шосе" до летище "София". Първият лот ще се изгражда от обединение "Станилов - Метропроект", вторият - от обединение "Метро Дружба", а за третия процедурата се обжалва.