20 Април 2024, 11:39 Днес (0) | Вчера (10)

София чака нови маршрутки напролет

05 Февруари 2004 в-к "Новинар" по статията работи:
A+ A-

Превозите спряха по 4 линии, не били рентабилни

Столична община ще поиска разрешение от съда да сключи договори с новите маршрутни превозвачи, преди той да се произнесе по жалбите срещу конкурса. Това съобщи шефката на правния отдел в общината Юлия Ненкова.
Документите вече били подготвени, чакал се само подписът на кмета Стефан Софиянски. Налага се спешно да подпишем договори с новоизбраните фирми. Договорите на досегашните превозвачи вече са изтекли, а и колите им са много амортизирани, обясни Ненкова.
Ако съдът разреши, още напролет в София ще тръгнат чисто нови маршрутни таксита.
Конкурсът за 38-те маршрутни линии бе спечелен от 6 фирми в началото на декември. Въпреки че оттогава минаха почти два месеца, новите стопани още не могат да започнат работа, тъй като 4 от загубилите фирми обжалват резултата. До произнасяне на съда столичани ще се возят от старите фирми.
Дружествата, останали извън класацията, протестираха най-вече срещу изискването за професионален опит в конкурсните книжа. То бе свързано с броя превозени пътници и продадени билети по 1 линия. По него обаче бяха открити и най-сериозните нарушения сред превозвачите. Една от фирмите - "Селмекс", дори бе хваната от данъчните в измама за 32 хил. лв.
Конкурсът е проведен по всички правила, коментира от своя страна Енгибар Енгибаров от транспортната дирекция на общината. Ако превозвачите са били против условията, защо са участвали в конкурса, попита той. Енгибаров припомни, че само една фирма - "Екопетролеум", е внесла жалба в КЗК преди конкурса, но и тя е участвала в него.
По информация на превозвачите делото вече е насрочено за 2 март. Дотогава положението остава висящо, а изтича и срокът за подписване на новите договори. По закон те трябва да бъдат сключени до 30 дни след обявяване на резултатите.
В момента обаче общината е принудена да удължава договорите на старите превозвачи, за да не спира движението по линиите. Според спечелилите фирми това решение е спорно и в момента конкурентите им возят незаконно. С постоянното удължаване на старите договори на практика се обезсмисля самият конкурс, протестираха от "ЕГ 6".
В момента общината е в патова ситуация, призна Енгибар Енгибаров. Той изрази опасение, че при по-сериозна проверка от КАТ или ДАИ много маршрутни таксита може да бъдат спрени заради голямото замърсяване. Повечето са с дизелови двигатели, а те като остареят, оставят буквално димна завеса, обясни служителят.
Някои от старите фирми пък са спрели да обслужват маршрутите си, тъй като вече не било рентабилно. От няколко седмици маршрутки не вървят по линии Х13,37,10 и 14.
Линия Х10 стигаше до битпазара, но потокът натам секна и превозвачът се отказа заради липсата на хора, обясни Енгибаров. Превозвачът по линия Х14 пък карал с наети коли и спрял заради неизгодни условия.
Коли по тези линии ще тръгнат, чак след като пуснем новите превозвачи. Предлагахме ги за временно ползване, но никой не ги иска, защото за няколко месеца не може да си изплати микробусите, каза Енгибаров. Той не очаква нови отказали се, въпреки че според хора от бранша поддръжката на старите микробуси по линиите вече носела само огромни разходи и загуби.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 19 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8314
GBP 2.4796 2.4887 2.2841
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив