Специалистите по човешки ресурси ще ползват софтуер, проследяващ начина, по който служителите използват социалните мрежи, писа в. „Таймс“, цитиран от "Фокус"
Услугата Joberate информира работодателя, когато са налице признаци, че подчинените му си търсят нова работа.
Компанията потребител казва на Joberate кои служители би искала да бъдат наблюдавани. Избраните служители получават първоначална оценка, базирана на фактори като позиция, брой години стаж в компанията и най-често използвани страници. Този социален профил включва и моделите на обичайното им поведение в сайтове като Twitter и LinkedIn.
Ако служителят започне да следва нова компания в Twitter или се свърже с трудов посредник в LinkedIn, точките му се увеличават. При промяна на оценката винаги се използва сравнение с предишното поведение. Ако човек, който често следва нови профили на компании, например, хареса нова страница, оценката му ще се увеличи само с една точка. В същото време, ако служител, който не следва корпоративни акаунти, започне да го прави, той ще получи осем точки.
Преди да извести работодателя, че някой от служителите му си търси нова работа, Joberate използва технология, наречена "система за машинно учене и предсказващ анализ".
Софтуерът не би могъл със сигурност да установи дали служителят обмисля смяна на работното си място, но изпраща сигнал, че има вероятност да напусне. С колкото повече информация за служителите разполага алгоритъмът, толкова по-точни са прогнозите му.