Общо през месеца в ЕС са продадени 959 412 автомобила, което е с 4,8 на сто по-малко от октомври миналата година
През октомври продажбите на нови автомобили в ЕС отново са намалели, но с по-бавно темпо отколкото през предходните месеци, показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили.
Според данните за България продажбите през октомври са спаднали с 12.6 на сто на годишна база, а за десетте месеца годишният спад е 2 процента. Така през изтеклия месец новорегистрираните в България коли са били 1 512.
Общо през месеца в ЕС са продадени 959 412 автомобила, което е с 4.8 на сто по-малко от октомври миналата година. От началото на годината до октомври регистрациите на нови коли са общо 10 327 276 в ЕС, което е със 7.3 на сто по-малко в сравнение с десетте месеца на 2011 г.
Данните за отделните страни са доста различни. Най-голям спад на продажбите има в Холандия – с 38.4 на сто, Кипър – с 31.9 на сто, Испания – 21.7 на сто и Португалия – с 19.1 на сто.
Двуцифрени ръстове в покупките се отчитат в Дания – 22.7 на сто, Унгария – 15.3 на сто, Люксембург – 13.5 на сто и Великобритания – 12.1 на сто.
От асоциацията отбелязват, че докато данните за Германия се запазват стабилни – с ръст от 0.5 на сто през октомври, то във Великобритания се отчита сериозен ръст.
На корпоративно ниво Volkswagen, с марките VW, Audi, Seаt, Skodа, остава безспорен лидер по продажби в Европа с 244 595 продадени коли през октомври (+1.6 процента) и печели от разочарованията на конкурентите си, увеличавайки пазарния си дял до 25.5 процента.
PSA Peugeot Citroen е с наполовина по-малко продадени превозни средства - 118 143, което е спад с 5.1 процента. Компанията обаче запазва пазарния си дял от 12.3 процента.
Другият френски автомобилостроител -Renault, бележи неочакван неуспех със спад на продажбите от цели 21.6 процента до равнище 84 783 единици и пазарен дял от 8.8 процента.
Следват американските компании Ford със 72 330 продадени коли при понижение от 8.3 процента и General Motors, включваща Opel, Vauxhall и Chevrolet, с 68 481 продадени автомобила и спад от 14.3 процента.
Fiat е продал 63 256 автомобила (-5.6 %), Тоyota - 38 442 (+1.1 на сто), а Nissan - 32 197 (+0.2 на сто).
Германските шампиони във високия сегмент BMW и Daimler отчитат разнопосочни резултати. При мюнхенската марка се наблюдава свиване с 1.7 процента до 61 107 продадени автомобила, а щутгартският конкурент, произвеждащ Mercedes-Benz, е пласирал с 2.7 процента повече коли (51 330).