Нишовите посреднически компании имат потенциал да растат, сочи проучване
Девет от 10 специализирани застрахователни брокери смятат, че имат конкурентно предимство пред колегите си. Според проучване на британската компания Ecclesiastical Insurance, проведено сред 200
застрахователни посредници през май в сътрудничество с FWD, половината (52%) от брокерите на пазара се идентифицират като специалисти. Очевидно е налице явен търговски императив за специализация. Докато познанията в сектора (73%) са основното съображение за ставане на специалист, желанието да се профилират на пазара (53%) и да се
увеличат приходите (50%) също се появяват като ключови двигатели.
Като цяло, брокер се счита за специалист, ако споделя опита си с клиентите, предлага най-добрите решения
и увеличава печалбата си. Брокерите с по-добра самооценка са на мнение, че клиентите търсят профилирани, а не универсални посредници заради доверието, специалните знания и по-персонализираното
обслужване. Интересен резултат от проучването е, че 80% от респондентите заявяват, че ако могат а избират, с по-голяма вероятност биха си сътрудничели със специализиран застраховател, а не с
компания с широк профил.
Помагането на клиентите да получат най-доброто покритие на възможно най-добрата цена (20% най-важно) се очертава като най-важният начин за брокерите да демонстрират своята стойност. Това е последвано от разбиране на проблемите на клиентите и предлагане на индивидуални решения (17%), както и съобщаванене на подробности от поицата на клиентите на ясен и достъпен език (11%).
Изследването показва още, че пандемията е приемана и положително от застрахователните посредници заради повечето време за общуване с клиентите, макар и виртуално.
Като най-големи опасности брокерите изтъкват, са цифровите посредници (57%), прякото застраховане (50%) и партньоорските застраховки (41%) или т.нар. peer-to-peer insurance.
Въпреки заплахите, осем от десет специализирани брокери очакват консолидиране сред експертите с цел противопоставяне на големите брокерски компании.
75% от респондентите също са съгласни, че нишовите застрахователни брокери имат възможности за по-нататъшен ръст, тъй като по-големите играчи по правило се съсредоточават върху общите, а не върху
ексклузивните покрития.