Решението беше взето единодушно в комисията по транспорт в парламента в присъствието на ръководството на Министерството на транспорта и на БДЖ, синдикати, областни управители.
Съкращаването на нови влакове в БДЖ спира, а спрените досега 38 влака ще бъдат възстановени. Това ще се случи при условие, че в петък министърът на финансите Владислав Горанов прехвърли отделените 40 млн. лв. за разплащане с кредиторите на БДЖ в субсидията на компанията. Решението беше взето единодушно в комисията по транспорт в парламента в присъствието на ръководството на Министерството на транспорта и на БДЖ, синдикати, областни управители.
Ръководството на компанията обяснява съкращенията с намалената с 40 млн. лв. държавна субсидия и обяснява, че мерките са засегнали само нерентабилни и ненатоварени линии. Срещу решението обаче протестират много граждани, загубили удобна и евтина услуга, готвят се и ефективни протести.
От 1 февруари трябваше да започне съкращаването на нови 81 влака, но и това е напът да не стане.
Дори и прехвърлянето на парите да се състои обаче, това ще спечели само време на БДЖ, която работи на загуба от години и не може да се разплати с кредиторите си.
Днес депутатите приеха три препоръки. Първата е към министъра на финансите, който да преобразува въпросния целеви капиталов трансфер от 40 млн. лв. в субсидия. Втора е към министъра на транспорта Ивайло Московски - да се преустанови редуцирането на разписания до приемането в срок до 4 месеца на стратегически документ за развитие на железниците. Третата препоръка е за връщане на спрените до момента 38 разписания в технически възможния срок.
От субсидията от 180 млн. лв., която отива за доплащане на намалените билети на ученици, пенсионери и т.н. беше решено през 2015 г. 40 млн. лв. да се отпуснат под формата на целеви трансфер за разплащане с кредиторите.
Според ръководството на БДЖ ако субсидията остане в настоящия си размер през 2015 г., дружеството ще реализира 45 млн. лв. загуба. Днес премиерът Бойко Борисов отбеляза, че милионите дългове на БДЖ се трупат от години заради липсата на реформи и лошо управление. По думите му трябва да се намери такова решение, че да не плащат всички данъкоплатци за това десет души да се возят в цели влакови композиции.