Най-популярният процесор е Intel Core i3, според проучване на Kozelat
Потребителите у нас използват компютрите и лаптопите си предимно за търсене на информация в интернет и комуникация в социалните мрежи, сочи проучване на електронния магазин Kozelat.com, цитирано от
TechNews.bg.
Проучването, проведено сред 4821 български потребители, закупили хардуер от Kozelat.com, показва доста интересни резултати. Процентът на геймърите е нисък – под 15% от общия брой. Преобладават
потребители, които ползват не толкова мощен, но надежден, марков хардуер от висок клас.
Средната сума на закупения хардуер е 374 лв. Най-предпочитани са лаптопите с 4-8 GB RAM памет, а най-популярният процесор при обновените компютри е второ поколение Intel Core i3.
На въпроса "Кои са най-важните характеристики на закупувания от вас лаптоп или компютър?”, 52% посочват на първо място "надеждност”. Следват "ниска цена” с 28% и "дизайн” с 19%.
Множеството проблеми с вноса на евтин хардуер с неясен произход е променил нагласите на клиентите и в предпочитанията си те дефинират един от основните проблеми на българския пазар – надеждността
на предлаганите продукти.
Предпочитанията за покупка на лаптопи втора употреба са свързани с аргументи за надеждността, известната марка и гаранцията от 12 месеца, показват резултатите от проучването.
63,4% от потребителите използват офис пакет, като само 22% предпочитат безплатни версии. Над 83% предпочитат да закупят компютър или лаптоп с предварително инсталиран лицензиран Windows, като
посочват основна причина за това – достъпната му цена, с минимално или никакво оскъпяване.
На другия полюс са мненията, когато става дума за най-разпространения офис пакет. Само 2% от потребителите го купуват официално. Останалата част не го използва, като вместо това инсталира безплатен
или нелицензиран офис пакет.
Най-продаваната операционна система е MS Windows 7 Home, която са предпочели 64% от общо закупилите ОС, сочат данните от проучването.
81% от клиентите на Kozelat.com ползват компютрите си за комуникация в социалните мрежи. От тях 92% имат профил във Facebook, 21% в Twitter и 14% в Instagram. 32% от ползващите социални мрежи ги
посещават поне веднъж дневно.
44% от хората до 39 г. ползват хардуера си за образователни цели, като 78% от тях предпочитат лаптоп пред стационарен компютър. 73% от купувачите са извършвали интернет покупка, 54% от тях
пазаруват от интернет поне веднъж месечно.
Според запитаните 4821 участници в анкетата, наличието на компютър или лаптоп улеснява образованието, развлеченията, социалните контакти, както и развитието на бизнеса.
Резултатите са любопитни и заради високата си представителност, макар и при хора, предпочитащи обновена маркова техника, вместо нова. 53% от анкетираните имат висше образование, а 44% са със
средно. 85% живеят в градовете и само 15% – в села, сочат данните.