Само автомобилната „Гражданска отговорност“ отчита положителен интерес
Социологическо проучване, проведено през ноември 2015 г. от Центъра за стратегически изследвания на Росгосстрах, сочи забележим спад в интереса на руснаците към застраховането. По данни на
проучването, делът на семействата с намерение да придобият някаква застрахователна полица през следващия месец, през ноември е паднал средно с 19% в сравнение с аналогичния месец на 2014 г.
Ръководителят на департамента по стратегически маркетинг Алексей Зубец допълва, че особено силен спад е регистриран при застраховката автокаско –с 37%, при животозастраховките – с 33%, и при
застраховките злополука – с 26%. Процентът на семействата, които имат намерение през следващия месец да застраховат имота си е намалял с 18%.
Интересът към автомобилните застраховки "Гражданска отговорност" обаче расте – с 9 на сто повече руснаци ще застраховат колите си. Едва 18% от респондентите са посочили, че търсят по-изгодно
предложение на пазара, сравнявайки условията в различните компании. Съзнателният стремеж на клиентите да се сдобият с евтини, но фалшиви полици, е незначителен – едва 2 на сто, сочи
проучването.
Резултатите от проучването са следствие от кризата на руския застрахователен пазар. Въпреки, че за полугодието е отчетен 3,1% ръст на брутопремиите до 252 млрд. рубли срещу 244 млрд. рубли за
аналогичния период на миналата година, за пореден път показателите при автокаското са разочароващи. Премиите в този сегмент бележат спад от 15,6%. Продължава спадът при имуществените
застраховки на предприятия и фирми.
Положителна динамика се наблюдава при пазара на автомобилната "Гражданска отговорност", който нараства забележимо заради повишенията на тарифите през първата половина на годината. Вторият сегмент,
която поддържа интригата, е животозастраховането, което отчита ръст от 14,4% през второто тримесечие.