07 Юли 2024, 01:37 Днес (0) | Вчера (0)

Старо устройство причинило влаковата катастрофа

23 Юли 2014 15:27 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 23 юли 2014, 15:02
Булфото

Устройството, което отделя коловозите в района на жп гара Калояновец, е било старо, независимо че участъкът е изцяло ремонтиран

Това обяви експертът по "Безопасност и здраве при работа" (БЗР) Иван Балталийски, позовавайки се на думите на машинисти.

Според тях машинистът е управлявал влака край Калояновец със 100 км/ч. Това е станало, след като е получил светлинен сигнал за позволение да се движи с тази скорост. 

"След 250-300 м е светнал сигнал, според който той трябва рязко да намали до 40 км/ч заради устройството, отделящо коловозите", обясни Балталийски, цитиран от Дарик.

По думите му има разминаване в системата за безопасност. Устройствата, които подават сигнала на машиниста с каква скорост може да се движи в отделните участъци, са поставени на жп линиите, а приемащите сигнала - в самите локомотивни мотриси. Проблемът според Балтийски е, че две различни фирми произвеждат двете устройства.

Синдикатите категорично се обединиха около тезата, че не човешкият фактор е причината за катастрофата, а лошата инфраструктура.

На косъм от катастрофа се е разминал друг влак заради неподдържана инфраструктура, съобщи председателят на КТ "Подкрепа” Атанас Кръстев. 

По думите му дни след инцидента край Калояновец влак е преминал край Маноле при неизправна сигнална лампа. 

"Благодарение на професионализма и познаването на трасето от страна на машиниста не се е стигнало до инцидент", категоричен бе Кръстев.

 

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 05 Юли 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8109
GBP 2.4796 2.4887 2.3101
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив