Устройството, което отделя коловозите в района на жп гара Калояновец, е било старо, независимо че участъкът е изцяло ремонтиран
Това обяви експертът по "Безопасност и здраве при работа" (БЗР) Иван Балталийски, позовавайки се на думите на машинисти.
Според тях машинистът е управлявал влака край Калояновец със 100 км/ч. Това е станало, след като е получил светлинен сигнал за позволение да се движи с тази скорост.
"След 250-300 м е светнал сигнал, според който той трябва рязко да намали до 40 км/ч заради устройството, отделящо коловозите", обясни Балталийски, цитиран от Дарик.
По думите му има разминаване в системата за безопасност. Устройствата, които подават сигнала на машиниста с каква скорост може да се движи в отделните участъци, са поставени на жп линиите, а приемащите сигнала - в самите локомотивни мотриси. Проблемът според Балтийски е, че две различни фирми произвеждат двете устройства.
Синдикатите категорично се обединиха около тезата, че не човешкият фактор е причината за катастрофата, а лошата инфраструктура.
На косъм от катастрофа се е разминал друг влак заради неподдържана инфраструктура, съобщи председателят на КТ "Подкрепа” Атанас Кръстев.
По думите му дни след инцидента край Калояновец влак е преминал край Маноле при неизправна сигнална лампа.
"Благодарение на професионализма и познаването на трасето от страна на машиниста не се е стигнало до инцидент", категоричен бе Кръстев.