Основното послание на кампанията е, че с този избор хората могат да подобрят здравния си статус, да намалят разходите си за транспорт и да допринесат за по-чиста градска среда
Информационна кампания призовава хората да ползват повече градски транспорт и велосипеди на път за работа. Началото на кампанията беше обявено от министъра на околната среда и водите Искра Михайлова. "Do the right mix - Придвижвай се разумно" ще продължи до 2015 г., като цели да промени мисленето и нагласите на хората.
Основното послание на кампанията е, че с този избор хората могат да подобрят здравния си статус, да намалят разходите си за транспорт и да допринесат за по-чиста градска среда. Идеята не е хората да спрат да използват личните си автомобили, а да комбинират различни видове транспорт.
България е избрана с още пет държави, за да организира национална кампания с това мото.
"Надявам се всички заедно да намерим верните думи, за да отправим посланието, което вълнува всички - да живеем в по-чиста околна среда и в градовете", каза министър Михайлова.
Началото на националната кампания се поставя с игра "20-те градски точки", която ще се проведе в периода 11 -20 септември в столицата.
В метростанции, артпространства, заведения и магазини за спортни стоки, желаещите ще могат да получат специални карти и печати, че са посетили обектите. Целта е да се покаже, че градът може да бъде обиколен без използването на автомобили.
Измежду събралите всичките 20 печата, ще бъдат изтеглени печеливши, които ще получат награди.
Do the right mix е тригодишна кампания за устойчива градска мобилност на Европейската комисия, която води началото си от юни 2012 година. Целта й е да подпомогне и насърчи активностите в тази сфера в 28-те страни членки, а също и в Норвегия, Исландия и Лихтенщайн. Кампанията се ръководи от Генерална дирекция „Мобилност и транспорт“ на ЕК и се финансира от „Интелигентна енергия за Европа“, помощна програма на ЕС за нетехнологични активности в сферата на енергийната ефективност и възобновяемите енергийни източници.
Другите страни-членки, в които Do the right mix ще има по-интересни активности от 2013 до 2015 година, са Великобритания, Италия, Румъния, Латвия и Гърция.