Инициативата цели да използва потенциала на дигиталните технологии при търсенето на иновативни решения за едни от най-големите предизвикателства пред съвременната здравна индустрия
Фондът за рисков капитал Eleven и фармацевтичната компания Софарма Трейдинг обявиха началото на първата у нас иновационна програма в сектора грижа за здравето. Инициативата SOinventure цели да използва потенциала на дигиталните технологии при търсенето на иновативни решения за едни от най-големите предизвикателства пред съвременната здравна индустрия.
В основата на SOinventure стои нуждата от трансформация на традиционния, реактивен подход при опазването на физическото и ментално здраве на поколенията и насърчаването на активна грижа, превенция
и профилактика, където водеща роля имат технологиите. Подобреният достъп до интегрирани здравни услуги през целия живот независимо от физическата локация, изграждането на свързани общности и
повишаване качеството на живота и здравето, са само част от темите, провокирали създаването на иновационната програма SOinventure. Нейният формат включва платформа за работа със стартиращи компании
с готови решения в сферата на здравните технологии (healthtech) и вътрешен акселератор в рамките на Софарма Трейдинг по предварително определени предизвикателства.
В рамките на иновационната програма стартъпи с вече оформени идеи за продукти и услуги ще могат да кандидатстват със своите решения в областта на: грижа и здраве за възрастните поколения,
аптеката на бъдещето и от реактивна към проактивна грижа за здравето през целия живот с помощта на дигиталните технологии.
До пет компании ще влязат като активни участници в първата healthtech иновационна програма SOinventure, провеждаща се във водещия хъб и екосистема за технологични компании и таланти Campus X. В
програмата с помощта на методологията дизайн мислене, обучения от експерти и менторски сесии, ръководени от студиото за дизайн мислене Creative Shower, участниците ще могат да подобрят продуктовото
си предложение и бързо да достигнат до фаза на готовност за интеграция с бизнеса. Успоредно с това, по индивидуално разработена методология от Creative Shower, ще работи и вътрешният акселератор в
Софарма Трейдинг, в който най-добрите идеи на служители ще получат възможността да прераснат в бизнес проект в компанията.
Прозорецът за кандидатстване по програмата е отворен до 30 май.