Стачката засегна 60% от полетите на "Ер Франс" и нанася щети на групата в размер на 20 милиона евро дневно
Ожесточеният трудов спор в "Ер Франс" се задълбочи още повече с решението на ръководстгвото на продължи с откриването на нискотарифна авиокомпания, а пилотите, които не одобряват това, казаха, че 8-дневният им протест ще продължи безсрочно.
Френско-холандският консорциум Air France-KLM иска да развие авиокомпания за по-досъпни полети, за да не изгуби позицията си на втори по големи превозвач в Европа. Transavia би трябвало да има ключови центрове във Франция, Холандия и на няколко места в Европа.
Но пилотите казват, че новият превозвач - и особено центровете му извън Франция - ще наемат екипажи при по-ниско заплащане и по-неизгодни условия, което ще се отрази и на техните доходи - едни от най-високите в Европа.
Стачката засегна 60% от полетите на "Ер Франс" и нанася щети на групата в размер на 20 милиона евро дневно.
В понеделник работодателят бе подкрепен и от премиера Манюел Валс, според когото на карта е заложено бъдещето на авиокомпанията.
Преди това главният изпълнителен директор Александр дьо Жюниак каза, че са готови да огложат до края на годината откриването на чуждестранните бази на Transavia, за да се остави време за подробни преговори. По думите му няма да има отказ от новата авиокомпания, тъй като плановете за нея ще избегнат катастрофални последици за "Ер Франс".
Акциите на превозвача поевтиняха в понеделник с още 5% при новината, че не се вижда скорошен край на трудовия спор.