Българинът вече планува покупките си по-отрано, като пикът на пазаруване е бил в седмицата преди Коледа
Със скорост от 100 млн. лева на ден е харчил българинът за Коледа. За изминалата седмица общата сума, оставена в магазините е 700 млн. лева, показват изчисления по предварителни данни на големите вериги у нас. Това е почти колкото миналата година, но по-малко от предкризистната 2008-ма, когато разходите за Коледа са стигнали 800 млн. лева.
Българинът вече планува покупките си по-отрано, като пикът на пазаруване е бил в седмицата преди Коледа. Повечето българи са заложили отново на по-евтините марки вериги. Най-търсени са били местните и млечните продукти: кашкавал, сирене, колбаси.
С добър ръст на продажбите е и марковият алкохол. По неофициални данни разходите за храна по Коледа са надвишили 300 млн. лева. Едва след 15 януари обаче ще се получат първите обобщени финансови резултати за декември от всички търговски вериги.