От няколко месеца дружеството изготвя нова тарифна политика, която се очакваше да бъде готова през март, но общинарите връщат документа за допълнително доработване
Столичното общинско дружество "Център за градска мобилност" е поръчало проучване на нагласите сред гражданите на София колко биха платили за едно билетче. В момента цената е 1 лев и не е променяна от пет години. От няколко месеца дружеството изготвя нова тарифна политика, която се очакваше да бъде готова през март, но общинарите връщат документа за допълнително доработване.
Така "Център за градска мобилност" е решило да възложи проучване. То се извършва от социологическата агенция "Екзакта", спечелила възлагането чрез публична покана, което означава, че поръчката е под 10 хил. лева. Анкетата се пита до 1000 активни пътници в градския транспорт, уточниха от общинското дружество. Възрастовата група е от 18 до 60 г., методът е интервю по домовете и срокът е до края на април.
Въпросът за цената на билетчето, което от известно време вече се нарича карта за еднократно пътуване, е открит и всеки анкетиран може да посочи своя цена, като в питането е уточнена сегашната стойност. Пред журналисти днес зам.-кметът по транспорта Любомир Христов отказа да даде повече информация за проучването.
В края на миналата година се разбра, че е възможно поскъпване на цената на билета. Това беше един от вариантите за нова тарифна политика на градския транспорт. Обещанието беше, че до такова решение ще се стигне само след обстойни разчети.
"Център за градска мобилност" има просрочени задължения за 100 млн. лева, заради които общинският съвет започна процедура по изтеглянето на кредит за покриването им. В сумата обаче не влизат евентуалните искания за лихви на частните и общински превозвачи. През 2012 г. избухна скандал във връзка с приет от съветниците доклад за плащане на лихва от 3.2 млн. лева към "Карат - С" за договор за 16 линии, която по-късно се оказа едва 600 хил. лева. Преди няколко седмици започна е процедура за конкурс за ново ръководство на "Център за градска мобилност", тъй като до момента дружеството се управлява от временен мениджмънт.