Съветниците за пореден път ще разгледат предложенията на гражданите, които транспортната комисия одобри
Новите правила за платеното паркиране в София ще са основна тема на заседанието на Столичния общински съвет. Съветниците за пореден път ще разгледат предложенията на гражданите, които транспортната комисия одобри, както и на самите общински съветници от различните политически групи.
Новите цени за паркиране в синя и зелена зона в София влязоха в сила от 1 септември. За идеалния център на града вече се плаща по 2 лв. на час, с ограничение за престой до 2 часа, а за по-широкия център таксата е 1 лев на час, с ограничение - до 4 часа.
Годишният винетен стикер за живеещите в платените зони ще влезе в сила от 1 октомври, когато изтича гратисният период за тях.
Редица протести имаше през август и септември срещу новите цени за платено паркиране, както и срещу част от изискванията на Наредбата. Това доведе до извънредни заседания на транспортната комисия в лятната почивка на СОС. Целта беше общинари и граждани съвместно да изгладят неточностите в Наредбата.
Да се облекчи процедурата за паркиране на инвалиди в синя и зелена зона в София, а местата за тях да се увеличат в общинските паркинги - за това се договориха общинари и граждани на последното заседание на транспортната комисия във вторник.
Останалите предложения на граждани обаче бяха отхвърлени. Не се приеха и предложенията на Вили Лилков от Синята коалиция да отпадне годишният винетен стикер за живеещите в платените зони и да няма служебен абонамент.
В дневния ред на заседанието на съвета ще се гледат предложенията от групата на ГЕРБ за премахване на привилегиите за паркиране на общинските служители, като безплатно ще могат да спират само на общинските паркинги, както и за намаляване на броя необходими документи за издаване на годишен стикер от 8 на 3.
Освен това ще се предложи и издаването на абонаментни карти за паркиране за месец, шест месеца или година, но все още не е ясно колко ще струват. От правото на платeно паркиране да могат да се ползват не само собствениците на имоти или автомобили, а и наемателите, предлагат още от ГЕРБ.
Остава и предложението всеки, който има месечна персонализирана карта за всички линии на градския транспорт да ползва безплатно паркингите на метрото до края на работното му време, а нощем да плаща по 1 лев на час.
Не се приеха и много от предложенията на гражданските организации, сред които имаше идеи да се премахнат подзоните в платените зони, да няма платено паркиране в събота, както и да се премахне годишният винетен стикер на живеещите в синя и зелена зона.