Правилата на ЕС за застраховане трябва да дават възможност за иновации и да позволят на потребителите, утвърдените компании и новите участници на пазара да се възползват от възможностите, които дигитализацията може да предложи, каза „Insurance Europe“.
Въпреки това в момента това не е така; например, съществуват регулаторни бариери за осигуряване на застраховка за потребителите онлайн, като например изискванията за документите, които трябва да се предоставят на хартия.
Следователно създателите на политики трябва да преразгледат и адаптират съществуващите правила, за да гарантират, че те са иновационни и дигитални, технологично неутрални и достатъчно устойчиви в бъдеще, за да бъдат подходящи за ерата на цифровите технологии и да насърчават цифровите иновации.
Друг ключов проблем е липсата на равнопоставени условия. Новите доставчици на финансови услуги, които навлизат на пазара, често са изправени пред по-малко строги регулаторни изисквания от традиционните компании за финансови услуги. Следователно е изключително важно да се спазва принципа на "същите дейности, същите рискове, същите правила" и да се стремим към истински условия на равнопоставеност.
В същото време насърчаването на финансов сектор, управляван от данни, е важна и ценна цел. Укрепването на законодателството относно достъпа до, обработката и споделянето на данни е важно за насърчаване на иновациите и конкуренцията. Следователно застрахователната индустрия подкрепя усилията за улесняване на подходящия обмен на данни, при който лечението на различни играчи се основава на истински условия на равнопоставеност.
И накрая, основното предизвикателство за застрахователите е свързано с настоящата липса на сътрудничество между компетентните органи по отношение на иновациите. Поради това е необходимо всички компетентни органи да работят по-тясно заедно, за да допринесат за по-нататъшното развитие на единния цифров пазар за финансови услуги.