Целта на групата е концентрация на когнитивните технологии и развойна дейност
Стратегията на Сирма Груп беше актуализирана през първото полугодие на 2017 година, след обсъждане с акционери и заинтересовани лица. Сирма Груп Холдинг оповести своята Стратегия за развитие и
растеж за периода 2018 – 2022 година.
"Осъзнаваме предизвикателствата от публикуване на нашата Стратегия и очаквани резултати. Същевременно, вярваме в нашият ангажимент за прозрачност и чувстваме своето задължение да споделяме с нашите
акционери нашето знание, намерения и съображения. - посочи Цветан Алексиев, изпълнителен директро. - Съответно приемаме предизвикателствата и споделяме Стратегията на Сирма Груп за развитие и
растеж за периода 2018 – 2022 година."
Сирма дефинира точно основните елементи на своята Стратегията и целите, които си е поставила, както и показателите (KPI), чрез които ще се измерва постигането им. Определени са стратегическите
технологии, които ще залегнат в основата на бъдещото развитие на Групата и нейната технологична трансформация:
Целта на технологичната трансформация на Сирма е концентрация на когнитивните технологии и развойна дейност в Sirma ENterprise Platform with AI (накратко SENPAI), което ще позволи на Групата да
развива силно конкурентоспособни приложения в избраните от нея вертикали на специализация.
Стратегическите цели предвиждат до края на 2022 година приходите от продажби да нараснат до EUR 120 милиона, което отговаря на 35% CAGR на приходите за периода. Стратегията предвижда към 2022
година 70% от приходите от продажби да са генерирани в Северна Америка и Европа при преобладаващ дял (отново 70%), постигнати чрез използване на XaaS модел на продажби. Бързият темп на растеж
следва да бъде изпълнен при запазване на оперативната ефективност от 29% EBITDA марж.
Паралелно с общите цели е представено и очакваното развитие, поставените цели и стъпките за тяхното постигане на всяка от шестте вертикали на специализация на Сирма Груп.