До 2016 г. се очаква да бъде завършено железопътното трасе от Турция до българската граница
Подготовката на нови мостови съоръжения между България и Румъния – при Силистра-Кълъраш, Оряхово-Бекет, Никопол-Турну Магуреле, както и разширяване на съществуващия мост при Русе-Гюргево е заложено в плана за действие на Междуведомствения българо-румънски комитет за развитие на вътрешно-водния транспорт и свързаността в региона.
Това съобщи президентът Росен Плевнелиев, който откри в Силистра дискусия, посветена на общите приоритети на България и Румъния през периода 2014-2020 година.
Форумът се провежда в рамките на Съвета по развитие на регионите и националната инфраструктура към държавния глава и с участието на кметовете на 14 български и румънски дунавски общини,
представители на Европейската комисия, на бизнеса и на неправителствения сектор, посланици, уточнява Дарик радио.
На последната среща на държавните глави от Централна и Източна Европа в Братислава президентите Росен Плевнелиев и Траян Бъсеску са се договорили да продължат да работят за подготовката и
строителството на трети мост на р. Дунав при Силистра и Кълъраш.
Според президента, един от начините проектът да бъде финансиран след 2014 г., заедно с други общи регионални проекти, е новият инструмент "Свързана Европа" с общ бюджет от близо 30 млрд. евро, от
които над 23 млрд. евро са за транспорт. Очаква се по същия механизъм да бъде финансиран проектът за подобряване на корабоплаването в общия българо-румънски участък на р. Дунав, която е и трасе на
Транспортен коридор 7.
"Река Дунав е възможност – тя е част от най-дългия европейски транспортен коридор, който свързва 10 европейски държави и създава огромен потенциал за развитие на речния транспорт, пристанищата,
търговията, туризма", каза държавният глава.
Затова, по думите на президента, основен приоритет за страните от региона е свързаността. Росен Плевнелиев даде за пример изграждането на тунела "Мармарай" под Босфора, който изцяло променя
транспортната картина в региона.
До 2016 г. се очаква железопътното трасе от турска страна до българската граница да бъде завършено и България трябва да се възползва от тази възможност и да подготви ж.п. и пътните участъци по Трансевропейските транспортни коридори 9 и 10, съответно от Букурещ и Белград до Истанбул, както и по Коридор 4 през София до Атина.