29 Март 2024, 07:10 Днес (0) | Вчера (11)

Създават платформа за когнитивен анализ на медийно съдържание в реално време

03 Януари 2017 13:10 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 3 януари 2017, 12:51

Платформата ще бъде комерсиализирана и ще е подходяща за медиите и медийните анализатори, ПР агенциите и консултантите, международните агрегатори на съдържание, малките и средни фирми, които извършват анализ на своето медийно присъствие

Българската компания за семантичен софтуер "Онтотекст", заедно с исландския разработчик на решения за разпознаване на обекти в изображения и видео Videntifier и българската компания Semantic Interactive, специализирана в извличането на знания и агрегиране на съдържание, спечелиха финансиране по програма ЕВРИКА/Eurostars-2. В рамките на проекта, който носи работното име EVALA (ЕВАЛА), ще бъде създадена изцяло автоматизирана софтуерна платформа за когнитивна и семантична оценка на връзки и анализ на медийно съдържание (обекти в текст, видео, статични изображения). Платформата ще бъде комерсиализирана и ще е подходяща за медиите и медийните анализатори, ПР агенциите и консултантите, международните агрегатори на съдържание, малките и средни фирми, които извършват анализ на своето медийно присъствие и др. Проектът ще продължи 36 месеца.

"С помощта на ЕВАЛА ще дадем възможност на професионалистите в областта на маркетинговите комуникации, журналистите и анализаторите да извършват анализи в реално време в глобален мащаб. Те ще имат възможност да изследват медийната среда и да оценяват влиянието на лидерите на мнение. Платформата "Анализ на връзки и оценка на въздействието" ще представя визуално автоматично-идентифицирани и динамично- анализирани взаимовръзки между обектите. Изследователската работа ще се съсредоточи върху оценяването на причинно-следствените връзки между обектите на база честота, близост и количеството споменавания, което ще позволи откриване на скрити тенденции, фактори и модели, идентифициране на реални влиятелни лица и анализ на заинтересованите страни", заяви по този повод Илиан Узунов, директор Продажби за региона EMEA в "Онтотекст".

Във фазата на предварителните проучвания сред агенциите за медийни анализи е установено, че въпреки използването на софтуер за автоматизация, все още има висок процент ненадеждност, поради което се използва комбинация от ръчен и технологичен подход. Към момента оценяването на т.нар. ”влиятелни” лица е обвързано предимно с комуникационния канал, който формират, а не с реалното въздействие на техни изказвания или мнения. Същевременно много лица, марки и компании дори без солидно присъствие в социалните мрежи имат значително влияние, благодарение на комуникационните си послания и поведение. В проекта се предвижда тяхното идентифициране да се извършва според влиянието на комуникационните им послания директно върху медийното отразяване или върху други обекти, а не чрез анализ на комуникационните им канали. Ще бъдат създадени и нови таблични уеб инструменти за визуализация (дашборди), чрез които ще се представят предполагаеми причинно – следствени връзки между събитията. Всичко това ще послужи за създаването на комплексен софтуерен продукт, който ще разкрива и изобразява в реално време асоциативни семантични графове върху карта от обекти, по подобие на човешкия мозък.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 28 Март 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8082
GBP 2.4796 2.4887 2.2803
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив