65% от младите шофьори имат в колата си предмети, отвличащи на вниманието им
Независимо дали става дума за лятна почивка, или пътуване към работното място, времето, което хората прекарват по пътищата, може да бъде стресиращо преживяване, сочат психолозите на Лондонското училище по икономика(LSE).
Проучването на социалната психология на пътната безопасност, проведено от Лондонското училище по икномика съвместно с производителя на гуми Goodyear, идентифицира седем различни начина, по които хората реагират при взаимодействие с други шофьори на пътя в зависимост от това как се справят с несигурността и собствените си чувства.
Чрез фокус групи и задълбочени интервюта с шофьори учените открили седем индивидуалности (типа шофьори), които най-често се проявяват. Тези различни индивидуалности възникват в различни ситуации,
когато шофьорите си взаимодействат на пътя. Те отразяват различния подход за справяне с несигурността и собствените чувства.
Дефинирането на различните типове шофьори е резултат от първата част на съвместния проект, който прави качествена оценка на поведението на шофьорите чрез фокус групи и задълбочени интервюта. Целта
на това проучване е да се определи как шофьорите си взаимодействат и си оказват взаимно влияние при движение на пътя.
Втората част на проекта е паневропейско проучване, което ще се проведе в 15 страни. Финалните резултати от проучването се очаква да бъдат ясни през октомври 2015 година.
Данните от предварителното проучване на младите шофьори (под 25 години):
• 65% от младите шофьори имат в колата си предмети, отвличащи на вниманието им
• 40% от младите шофьори са склонни да поемат повече рискове
• 29% от младите шофьори не са склонни да следват съветите, които са получили по време на обучението си за водача
• 29% от младите шофьори не виждат смисъл в шофьорските курсове
• 76% от инструкторите искат родителите да определят по-добър пример за децата си