От съюза настояват да бъде организирана среща на сдруженията на потребителите и други правозащитни организации, с участието на българските медии, за да бъдат обсъдени проблемите на застрахованите лица и да бъде създаден механизъм за потребителски надзор по застраховането
Съюзът на застрахованите в България се обърна към Комисията по търговия и защита на потребителите по повод "психическия натиск върху потребителите от страна на група застрахователи" при сключване на застраховката "Гражданска отговорност". "Застрахованите и кандидатите по задължителната застраховка “Гражданска отговорност” в България, още от началото на прословутата кампания по сключването й, са подложени на небивал психически натиск от страна на група застрахователи", се казва в обръщението. "Това, че затворът не е единствения начин за разрешаване на проблема, застрахователите знаят много добре, както знаят, че като размахват този остен, ще вкарат повече грешници “в пътя”, т.е. в техните компании. Заплахите не спират дотук. Застрахователи всяват страх с едно заблуждаващо твърдение, без всякакъв аналог на хипотеза в българското законодателство: “Ако Вашият застраховател откаже да плати обезщетение, вашата отговорност към увредените от вас лица не отпада и вие може да бъдете осъдени да обезщетите пострадалите”. Унизителното при тази нецивилизована кампания за печелене на клиенти, са не само заплахите, отправяни към тях, но и експлоатирането на потребителската неосведоменост, за което, в този случай, са виновни само и единствено застрахователите. Вместо да се съобразят със законовото потребителско право на информация и публикуват по достъпен начин общите си условия и тарифите по задължителната застраховка “Гражданска отговорност”, толкова необходими при този кампаниен хаос, застрахователите “обслужват” бъдещите си клиенти с реклами – често заблуждаващи, подвеждащи, противоречащи на Закона", се казва още в обръщението на председателя на СЗБ Георги Бакалов. От съюза настояват да бъде организирана среща на сдруженията на потребителите и други правозащитни организации, с участието на българските медии, за да бъдат назовани и обсъдени проблемите на застрахованите лица и да бъде създаден механизъм за потребителски надзор по застраховането. Съюзът настоява Комисията по търговия и защита на потребителите да предложи свикване на Националния съвет за защита на потребителите, с цел иницииране на спешно премахване на § 2 от ПЗР на ЗЗППТ.