Мая Манолова предлага еднодневна винетка, която да се купува с SMS
За миналата година само столичната "Топлофикация” е завела 15 000 дела срещу длъжници в Софийския районен съд. При започнато производство на потребителя се начислява 300 лева такса за юрисконсулт,
последвани от още 350 лева за съдебен изпълнител. Така "Топлофикация” е поискала от потребителите си 9 750 000 лева за услуга, която не предоставя. Тези данни изнесе омбудсманът Мая Манолова в
студиото на "Тази сутрин” по бТВ.
Тя беше категорична в оценката си за тази практика, заради която възрастни хора се принуждават да продадат жилището си: "Неоснователно обогатяване на гърба на бедните български граждани”.
"Топлофикация” не е дружество за юрисконсултски услуги, те утре ще започнат да предлагат на хората зарзават. Това дружество трябва да бъде озаптено”, заяви Манолова. По думите й дружествата са си
създали практика да не информират клиентите си за текущи задължения, за да може да бъде образувано производство.
Тя обяви, че в края на месеца организира кръгла маса по проблемите на "Топлофикация”, в която ще се обсъждат и неясните фактури, както и спорната такса сградна инсталация, "която, освен че е на
ръба на европейската директива, се създава и впечатлението, че представлява прекалено висок дял в сметката”.
Мая Манолова разказа за сигнал от гражданин, на когото "Топлофикация” дължала 113 лева. Неговата сметка била 38 лева и вместо да извърши прихващане, дружеството начислило такси за юрисконсулт и
съдебен изпълнител. "Отношението на "Топлофикация” е надменно, пренебрежително и в разрез с добрите нрави”, пише гражданинът.