Все пак бъдещето на полетите с препържено олио не е чак толкова светло, главно заради високата му цена
Холандският авиопревозвач KLM вече използва за презокеански полети олио, изхвърляно от ресторанти, съобщи Би Би Си. Някои от авиолиниите на превозвача се захранват от микс от 25% използвано олио и 75% същинско реактивно гориво.
В продължение на следващите шест месеца с отатъчните мазнини от своя или чужд обяд между Ню Йорк и Амстердам ще летят всички пътници на полетите в четвертък.
Доставчици на KLM са ресторантьорите от южната част на американския щат Луизиана, чиято кухня е известна с изобилието на пържени храни. Преди да се налива в самолетните двигатели, разбира се, олиото се рафинира в завод край Батън Руж.
Въпреки твърденията на някои, че горивото мирише на закусвалня, олиото е безопасно за самолетите и дори намалява вългеродните емисии, се казвав публикацията. За пилотите пък няма място за съмнение и твърдят, че полетите са нормални.
KLM използва биогорива от няколко години. Първият й демонстрационен полет през 2009 г. е захранван от гориво, половината от което е произведено от камелина - агрокултура от семейството на горчицата, подобна на външен вид на овчарската торбичка. Рециклирано олио за готвене е използвано и през 2011 г. при полетите между Амстердам и Париж.
Все пак бъдещето на полетите с препържено олио не е чак толкова светло, главно заради високата му цена - около 10 долара за галон, което е три пъти над цената на обиконовеното самолетно гориво.