Регионите в Нидерландия и Швеция с най-висок дял на електрически пътнически автомобили от всички автомобили в ЕС
През 2022 г. в ЕС е имало средно 0,56 пътнически автомобила на жител на ЕС – същото като през 2021 г. Зад тази цифра се появяват забележителни регионални различия, вариращи от 2,34 във Вале
д’Аоста-Италия, до 0,08 в Майот-Франция. Информацията идва от данните за транспортната статистика, публикувани днес от Евростат. Регионалните нива на моторизация (пътнически автомобили на
1000 жители) често са свързани с икономическите условия, но могат да бъдат повлияни и от специфични обстоятелства. Например, рекордният процент на Valle d’Aosta е повлиян от благоприятните правила
за данъчно облагане. През 2022 г. първите 3 региона с най-висок процент на моторизация са в Италия: Valle d'Aosta с 2 339 автомобила на 1 000 жители е следван от Provincia Autonoma di Trento с 1
431 автомобила на 1 000 жители и Provincia Autonoma di Bolzano с 935 автомобила на 1000 жители. Сред 10-те региона с най-висок процент на моторизация 6 са в Италия и по 1 във Финландия, Гърция,
Холандия и Чехия.
В другия край на обхвата френският отвъдморски регион Майот (83 пътнически автомобила на 1000 жители) е последван от гръцкия Пелопонисос (203 на 1000 жители) и Френска Гвиана (217 на 1000 жители).
От 10-те региона с най-нисък процент на моторизация 4 са в Гърция, 2 във Франция, 2 в Румъния и по 1 в Германия и Австрия. Трябва да се отбележи, че 2 от тях са метрополисите на Берлин (331) и
Виена (366).
Регионите в Нидерландия и Швеция се открояват сред регионите на ЕС с най-висок дял на електрически пътнически автомобили от всички автомобили. Най-високи дялове са регистрирани във Флеволанд
(12,8%) и Утрехт (6,6%) в Холандия и в Стокхолм (6,6%) в Швеция. В топ 10 4 бяха региона в Холандия, 4 в Швеция, Люксембург (1 регион) и 1 в Австрия.
С дялове на електрически автомобили, близки до нулата, 7 региона в Гърция и 1 в Чехия, Полша и Испания са в другия край на диапазона.