Тунелът под Шипка ще се строи или с пари от оепративната програма "Транспорт" до 2020 г., или - ако няма свободен финансов ресурс, с бюджетни средства
Днес правителството потвърди ангажимента на България за строителството на обекта.
Необходимата сума е 520 млн. лв., която ще бъде похарчена за 10.87 км път и 3.22 км тунел. Планът е строителството да се извърши между 2016 и 2020 г.
Тунелът е част от втората фаза на по-големия проект "Обход на Габрово", чието изпълнение започна през 2013 г. Първата фаза на проекта включва строителството на 23 километров участък и връзка с първокласния път Габрово - Велико Търново. Тя е разделена на пет етапа, от които е изпълнен само първият, а вторият е вход. За третия и четвъртия се подготвят отчуждителни процедури. За цялата първа фаза финансирането е смесено - от еврофондовете и от бюджета, а общата й стойност е 98.6 млн. лв.
Обходният път на Габрово е част от Трансевропейски коридор IX Букурещ – Русе – Димитровград – Александруполис. Чрез него се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на страната и е възлова точка при движението на транспортните потоци в посока Север - Юг, припомня правителствената пресслужба.