27 млн. лв. по европейски програми за маркетинг и реклама на българския туризъм трябва да усвои страната ни до март 2015 г., припомнят от бранша
След спада на двата основни пазара - Русия и Украйна, България ще се опитва да привлича гости, основно от съседните страни, стана ясно на туристическия форум в Истанбул. Представители на големи турски туроператори ще посетят България, за да се запознаят с качеството на обслужване у нас.
Прогнозите на първия министър на туризма у нас предвиждаха ръст на посещенията през 2015 г. с между 4 и 5%. Тази седмица прогнозата беше коригирана за минимален ръст от 2%. Междувременно стана ясно, че нашата туристическа индустрия вече регистрира спад не само на пазарите в Русия и Украйна.
Министерството на туризма обяви, че работи по съвместни проекти с Румъния и Турция. Но със засилването на диалога в региона страната ни ще има възможност и да пренасочи европейските пари за маркетинг от промоции за Русия и Украйна към съседните страни. Тези средства са 5 пъти повече от държавните пари за реклама на страната, които са 5,5 млн. лв. за 2015 г.
От туристическата индустрия са категорични, че успехът на туризма ни вече зависи главно от качеството на туристическите услуги, предаде News7.
От туристическата камара посочиха, че у нас бизнесът не може да плати за мобилност и преквалификация на персонала през лятото и зимата и затова разчита на помощ от държавата. От държавните програми през 2014 г. обаче са се възползвали само работодателите от курорта "Албена".
Бюджетът през тази година не предвижда средства за нови програми в тази посока, което силно контрастира на държавната подкрепа за туристическата индустрия в Турция и Гърция. В Турция държавата субсидира разходите на хотелиерите за всеки турист, а в Гърция правителството заплаща осигуровките извън сезона на заетите в туризма на островите.