Компаниите са длъжни да осигурят настаняване на пътниците при непредвидени обстоятелства
Нови правила, които защитават правата на туристите, използващи пакетни почивки, при фалит на туроператор или авиокомпания, одобриха евродепутатите по време на пленарната сесия в Страсбург, съобщиха от пресслужбата на ЕП.
Разпоредбите също така защитават туристите от рязко увеличение на цените на туристическите пакети или резки промени в часовете на полетите. Новите правила бяха одобрени с 610 гласа "за", 58
"против" и 13 "въздържал се".
Действащото в момента законодателство в сферата на пакетните почивки е от 1990 г., а от тогава до днес онлайн продажбите и нарастването на броя на евтините полети значително промениха начина, по
който туристите планират и плащат за почивките си. Така много от продаваните онлайн почивки и екскурзии не са обхванати от настоящите правила и туристите са изложени на риск, обяснява в.
Сега.
Според новите разпоредби туристите ще могат да се приберат, дори ако туроператорът им обяви фалит по времето, когато те са на почивка. След подписването на договора цените на предлаганите услуги
могат да се повишат само в изключителни случаи, като например повишаване на цените на горивата или размера на данъците или таксите. Ако цената скочи с повече от 8%, пътниците трябва да получат
предложение за друга почивка или да им бъдат възстановени разходите. Новите правила също така предвиждат, че след сключване на договора организаторите на пътуването няма да могат да променят
значително часовете на полетите.
В случай че туристите няма да могат да се приберат навреме заради "неизбежни" и "непредвидени" обстоятелства, като природни бедствия или терористична атака, туроператорите са длъжни да организират
настаняването им при сходни условия с първоначалната резервация или да заплатят до 5 нощувки, чиято единична стойност не надхвърля 125 евро.
Вчера новите правила бяха одобрени на първо четене, което осигури на новия ЕП мандат за преговори със страните - членки на ЕС, за постигането на окончателно съгласие по текстовете.