Компаниите регистрират спад от 40% през първото тримесечие на годината
Руските застрахователи губят клиенти заради срива на туристическия пазар. Спадът е до 40% през първото тримесечие на годината. По данни на компаниите, най-голям е бил спадът по едно от
най-популярните направления — страните от Шенген, където броят на клиентите е намалял с 22%. Основният спад е в сегмента на организираните туристически пътувания — 28% срещу 14% в сегмента на
индивидуалните туристи, придобили полици чрез интернет. С 12% по-малко са застраховките за Турция и България, а търсенето за Израел и Индонезия е намаляло съответно с 38% и 28%.
Прогнозата за 2016 год. е за по-нататъшен спад, като пазарът може да загуби до 40–50%, основно заради египетския и турския туристически пазари.
На фона на намалелия брой застраховани растат премиите. По оценки на експерти, през първото тримесечие на т.г., сравнено с аналогичния миналогодишен период, цената на полиците в страните от Европа
бележи ръст от 15%, в Югоизточна Азия за срок по-дълъг от 30 дни – с 40%, а полицата "цял свят" е поскъпнала с 8 на сто.
За предстоящия летен сезон растат запитванита за полици по направления като Гърция, България, Тайланд, ОАЕ, Русия.
Туристите преориентират търсенето към дестинации с нарастваща популярност, като Беларус, Абхазия, Грузия, Армения, Крим, Виетнам, Индия и Карибите.