Бюджетът за реклама, с който министерството на туризма трябва да работи, да е 1% от приходите, поискаха от Националния борд по туризъм
"Българският туристически сектор има нужда от спешна роля на държавата, в качеството й на собственик на публичната държавна собственост. Не говорим за пари за реклама на частните хотели, ресторанти
и туристически атракции”. Това заяви в ефира на NOVA Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм. "Всички наши колеги са направили максимума. Говорим за реклама на
България в българските и международни медии, защото наблюдаваме следната ситуация – имаме сравнително спокоен геополитически район, в който се намираме, а в същото нашите преки конкуренти – Гърция,
Турция, Мароко, Тунис, Египет, Черна гора, Хърватия, Сърбия, Северна Македония провеждат мащабни, професионални и впечатляващи реклами”, обясни Карастоянова.
"Причините за спад, които отчитаме в момента, са извън нас – по геополитически причини, тъй като по-спокойният район и по-големите бюджети на нашите конкуренти ги правят предпочитани на
международните пазари”, заяви Карастоянова.
"Предлагаме коренна промяна в модела на финансиране на туризма. Настояваме да бъде обвързан с това, което генерираме в националната икономика. Бюджетът за реклама, с който министерството на туризма
да работи, да бъде 1% от приходите. По неофициални данни за 2018 г. говорим за над 8 милиарда лева”, заяви Карастоянова.