Маркетинговите отдели предвиждат между 30 и 35 на сто увеличение на търсенето в сравнение със същия период на миналата година
За трета поредна година големите търговски вериги очакват рязък скок в продажбите през декември, показа проверка на "Дневник". Маркетинговите отдели предвиждат между 30 и 35 на сто увеличение на
търсенето в сравнение със същия период на миналата година. В магазините за техника и домакински уреди за първите десет дни на месеца продажбите надхвърлиха с над 20 на сто оборота в първите дни на
декември 2003 г.
Хипермаркетите за хранителни стоки очакват пикът в продажбите да дойде след средата на месеца. Тенденция към увеличение на потреблението констатира Националният статистически институт и според
последните му данни за 10 месеца търговията с битови уреди е нараснала с 26% спрямо същия период на 2003 г. В сферата на хранителните стоки увеличението е със 7% спрямо миналата година.
Бялата и черната техника отново ще са хит на предколедния пазар, убедени са маркетинговите експерти. Почти двойно се е увеличило потреблението на някои стоки, сред които са преносимите компютри и
цифровата техника. При храните пък все по-често се търсят деликатесите, казват търговците.
И двата вида вериги залагат на специални промоционални програми, с които привличат потребителите. Хранителните магазини са включили почти всички продукти в специалните си коледни каталози и
намаленията варират между 5 и 20 на сто. При техниката предложенията вървят заедно с допълнителни подаръци. Някои вериги продават по 5-6 уреда в пакет и отстъпката стига до 30 на сто. Потреблението
се подсилва и от възможностите за пазаруване на лизинг или на кредит.