Пазарът на таблети продължава да изпитва трудности и те се задълбочават
Анализът на IDC за последното тримесечие показва, че доставките на тези устройства са се понижили със 7% на годишна база, съобщава онлайн изданието ZDNet.
Сиването на пазара спрямо първото тримесечие на годината е 4%. Водещите в сегмента производители - Apple и Samsung, записват и най-големи спадове. Най-голям е при Apple - 17.9% и 10.9 млн. доставени устройства, докато Samsung записва 12% спад и 7.6 млн. доставки. Lenovo отбелязва ръст от 6.8% и 2.5 млн. доставки. Huawei и LG записват по 1.6 млн. доставки всяка, което се отразява в ръстове съответно 103.6% и 246.4%.
Ситуацията на пазара на таблети за сега не изглежда добре. Повечето потребители задържат устройствата си за по-дълго време. Останалата част са привлечени от силната конкуренция на по-големите смартфони, коментират от IDC. Анализаторите посочват, че по-малките компании са успели да завладеят нишови сегменти на пазара и предлагат множество евтини таблети, които също създават трудности за по-големите играчи.
За момента единствено хибридните устройства бележат ръст, но техният пазар все още е много малък, коментират анализаторите. За таблетите остава единствено да развият и предложат нови функции, които да привлекат вниманието на потребителите.