Асоциацията за защита на потребителите поиска кредитополучател и кредитодател да имат равни права
"Невъзможността българинът да покрие ежемесечните си разходи е една от основните причини, поради която за последните пет години има ръст с над 10% на кредитите за малки суми. Притеснението е, че
такива кредити се вземат не от банките, а от компаниите за бързи кредити". Това каза пред БНР Пейо Майорски, председател на Асоциацията за защита на потребителите. "Голяма част от хората успяват да
покрият задълженията си, но не е малък броят и на тези, които влизат в спиралата на задлъжнялост. Но наказателните лихви при бързите кредити, лихвите са огромни, дългът набъбва, прехвърля се
задължението към колекторски фирми. Срокът за преминаване към тези фирми постоянно се скъсява. Лошите кредити се продават до месец-два", уточни Майорски в предаването "12+3".
Пейо Майорски подчерта, че основен ангажимент на Асоциацията е да бъде създаден правилник, по който тези фирми да упражняват дейността си: "Те практикуват дейността си като едно обикновено
търговско дружество, което всеки от нас може да си направи срещу 1 лев. Апелираме българското законодателство да уеднакви клаузите за потребителите – кредитополучателят и кредитодателят да имат
равни права, когато се подписва един договор. Важно е да се четат договорите и общите правила".