Повече от четири пети от клиентите са доволни от работата на застрахователните компании, според тазгодишното проучване на социологическата компания Századvég. Удовлетворението е подобно високо дори сред тези, които са претърпели злополука през последните пет години.
По искане на Асоциацията на унгарските застрахователи (MABISZ), Századvég провежда проучване на възприятията на клиентите за сектора от 2015 г. Данните от това майско компютърно подпомогнато телефонно проучване (CATI) с 800 души може да се различават с максимум плюс или минус 3,5 процентни пункта от резултата, който би бил резултат от проучване на всички пълнолетни жители на страната поради извадка. Според тях BIBIX, т.е. Insurer Trust Index, нивото на доверие в застрахователите е 50,5 точки по скала от 0 до 100. Това по същество е същото като резултата от миналата година, тоест повече от половината от населението все още вярва на застрахователните компании. През последните три години растящото преди това доверие изглежда е спряло, но нивото му все още надхвърля стойностите, измерени преди 2018 г.
В същото време общият индекс на удовлетвореност, свързан със застрахователните компании , както и индексът на удовлетвореност на KGFB и други застрахователни компании, изглежда се стабилизират на много високо ниво. От измерването през 2021 г. удовлетвореността от всеки вид застраховка е над 80 точки, което се счита за особено положителен резултат. Най-доволни са застраховките "Живот" и "Пенсионно осигуряване", а най-малко - "Каско". Сред елементите на индекса на удовлетвореност на KGFB, стойността на подиндекса на процедурата и контакта не се е променила значително от предишната вълна, но подиндексът на жертвата (който е имал застрахователно събитие през последните пет години) е намалял с 4 пункта тази година след увеличение с 3,5 пункта миналата година. Въпреки това участниците в застрахователното събитие са особено доволни от услугата на застрахователя на причинителя на вредата (74,8%) и услугата на собствения си застраховател (82,9%). Мнозинството бяха напълно доволни и от двете. По отношение на другите застраховки стойността на подиндекса на щетите се подобрява, докато останалите подиндекси запазват стабилен резултат между 80-82.
Тенденцията автомобилният парк на страната да е особено остарял изглежда продължава и тази година. Близо две трети от населението, което притежава автомобил, има автомобили на повече от десет години. По-голямата част от собствениците на автомобили все още не сключват застраховка Каско, което се обосновава основно с възрастта на колата, но има и такива, които се позовават на цената или на това, че задължителната застраховка е достатъчна. Според мнозинството би си струвало да сключите Каско само в случай на щета над половин милион форинта. Населението мислеше и за високи суми на щетите при застраховките на дома.
Всеки пети възрастен жител на Унгария харчи максимум по-малко от 5 000 HUF на месец за застраховка, почти една четвърт от тях 5-10 000 HUF. Освен това всеки пети анкетиран каза, че харчи 10-20 хиляди форинта на месец, а 14,3 процента от тях харчат между 20-50 хиляди форинта на месец за застраховка.
Близо 40 процента от респондентите със застраховка биха сменили застрахователя, ако им бъде предложена по-благоприятна тарифа , а една четвърт от тях биха били мотивирани да сменят от лош опит при уреждане на искове. И един от десет респонденти би направил промяна, ако компанията не е на разположение.