Продажбите в сегмента на животозастраховането се увеличават за година с 6,6% до 126,7 млрд. форинта
Продажбите на унгарските застрахователи през първото тримесечие на годината достигат 245,3 млрд. форинта (834,42 млн. евро), което е ръст от 1,3% спрямо първите три месеца на миналата година. Това сочат официалните данни на регулатора в страната (PSZAF), цитирани от „Будапест бизнес джърнъл”.
Продажбите в сегмента на животозастраховането се увеличават за година с 6,6% до 126,7 млрд. форинта. Общото застраховане потъва с 3,8 процента до 118,6 млрд. форинта.
През тримесечието са били продадени с 200 хил. полици по-малко спрямо същия период на миналата година.
През същия период са били изплатени обезщетения в размер на 163,62 млрд. флоринта (553,51 млн. евро).
Според данни на Асоциацията на унгарските застрахователи (MABISZ) лидери по пазарен дял са ALLIANZ - с 22,6%, GENERALI-PROVIDENCIA - 13%, GROUPAMA - 9,2%, AEGON - 8,6% и UNIQA - 6,9%.
Унгария остава третият по големина пазар в Централна и Източна Европа след Полша и Чехия с пазарен дял в региона от 8,2% и приходи за миналата година в размер на 2,6 млрд. евро и дял от 8,2%.
Унгарският пазар обаче се свива най-силно през 2011 година - с 13,3 на сто. В Полша спадът е от 5,4%, а в Чехия - 3,4 на сто.