Само през втория срок на учебната 2013/2014 г. са обучени 331 ученици от цялата страна
Гарантиране на банковите депозити, избор на кредит, пенсионно осигуряване, изчисляване на бруто и нето заплата, застраховане и капиталови пазари – това са само част от темите, с които ученици от цялата страна повишават финансовата си грамотност по проект "Моят живот, моите финанси".
Според изследване, финансовите знания на учениците нарастват от 43.6% на 83.4% след като бъдат обучени. Такива са резултатите от тест за оценка на финансовата грамотност, приложен в началото и края на обучението. Тестът е част от инструментите за оценка на ефективността на програмата и на практика представлява едно от първите в страната по-мащабни проучвания на финансовата грамотност сред младежи на възраст 15-18 г.
Приключващият на 18 юли 2014 г. проект "Моят живот, моите финанси" се реализира от фондация "Инициатива за финансова грамотност" в партньорство с фондация "Джуниър Ачийвмънт България" и финансовия портал "MoitePari.bg". Финансиран е по Програмата за подкрепа на НПО в България по Финансовия механизъм на ЕИП. По проекта е разработена иновативна програма по управление на лични финанси за ученици в последен гимназиален етап. Съдържанието е разделено в шест теми от областта на личните финанси: бюджет и финансов план, спестявания и инвестиции, кредити, банкови карти, застраховане, трудово-правни взаимоотношения и пенсионно осигуряване. Изготвени са учебник и учебна тетрадка. Един от най-атрактивните елементи са видеофилмите по всяка тема.
По проекта са обучени 16 учители от цялата страна от Видин, Враца, Плевен, Павликени, Лозница, Търговище, Исперих, Омуртаг, София, Стамболийски. Проведени са и 15 открити урока, включващи участие на професионалисти от финансовата сфера и посещения на ученици във финансови институции. Интерес предизвика и видеоконкурсът "Моят живот, моите финанси" във Фейсбук.
Програмата се оценява високо от преподавателите и според резултатите от проучването е много ефективна. Но за да могат повишените познания да доведат до трайна поведенческа промяна в посока по-рационално управление на личните финанси, е необходимо постоянно, последователно и мащабно образователно въздействие. Това би могло да се постигне само с усилията на широк кръг от заинтересовани страни - държавни институции, бизнес, медии, НПО, академични среди - обединени от идеята за въвеждане на програма за образование по лични финанси в училищата.