Отговорността на агенцията е застрахована в "Евроинс"
Една от дългогодишните туристически агенции у нас "Алфатур"АД подаде в съда молба за откриване на производство по несъстоятелност. В рамките на процедурата ще бъдат предприети законоустановените действия за събиране на вземанията и разплащане с кредиторите на дружеството.
В съобщение на сайта на туроператора се казва, че "Алфатур" е загубил основните си дестинации заради революциите в Тунис и Египет и последвалите бомбени атентати в Турция. Направленията съставляваха около 80% от бизнеса на компанията. Едновременно с това, агресивното навлизане на пазара на нискотарифните авиокомпании доведе до срив и на продажбите по европейските дестинации и по направление ОАЕ. Тези, както и други негативни фактори и тенденции в туристическите дейности, доведоха до значителен спад на оборотите и ликвидността на агенцията, посочват оттам. "В последните дни установихме, че сме в обективна невъзможност да гарантираме разплащанията на коледно-новогодишните пътувания, което би могло да доведе до кризисни ситуации по време на празниците, изразяващи се в оставени хора по летищата и ненастанени в хотелите", се казва още в съобщението.
От туристическата агенция посочват още, че планираните пътувания няма да могат се осъществят, а клиентите, които са внесли депозити или са платили изцяло своите почивки, няма да загубят парите си.
Те са гарантирани със застраховката "Отговорност на туроператора", сключена между агенцията и Застрахователно дружество "Евроинс" АД с покритие 1 400 000 лева. Според чл. 109 от Закона за туризма
обезщетението по застраховката се определя и изплаща от застрахователя в срок до 15 (петнадесет) дни, след като потребителят представи всички поискани от застрахователя документи, свързани с
установяването на събитието и размера на вредите.
Всички клиенти на туроператора трябва в най-кратък срок да представят пред застрахователя сключените договори за организирани туристически пътувания, както и документите, удостоверяващи извършените
по тях плащания (разписки, преводни нареждания и др. под.). Ако от "Евроинс" поискат и други документи, с които разполагат, клиентите трябва да ги представят в указания срок.
От застрахователната компания "Евроинс" посочват, че обхватът на застраховката включва: възстановяване на платените от клиентите на "Алфатур" АД суми по договори за организирано групово или
индивидуално туристическо пътуване преди започване на пътуването; заплащане на разликата между платената от клиентите на туроператора сума по договора и сумата на действително предоставените
услуги, в случаите, когато по време на пътуването са предоставени само част от уговорените услуги; разходите, свързани с връщането на клиентите на туроператора до началния пункт на
пътуването.
ЗД "Евроинс" АД уверява всички потърпевши клиенти на "Алфатур", че ще разгледа всички постъпили претенции и ще изплати полагащото им се застрахователно обезщетение.
Необходимите документите, които клиентите трябва да попълнят и представят в офис на застрахователя са:
-Уведомление за щета по образец на "ЗД Евроинс" АД
-Заверени за вярност с оригинала копия на: договор с туроператора "Алфатур", както и разходни документи: фактури, касови бонове, квитанции, извлечения от банкови сметки и други. В случай на
необходимост "Евроинс"си запазва правото да поиска от клиентите на туроператора допълнителни документи.
Претенции за обезщетение придружени с необходимите документи могат да се подават във всеки офис на "Евроинс" или по електронен път на имейл: [email protected].
Подробна информация и указания за начина на подаване на претенция за обещетение може да бъде получена на национален телефонен номер 0700 17 241. Линията е отворена от понеделник до петък в рамките
на работния ден.
Застрахователната сума по договора между "Евроинс" и "Алфатур" е презастрахована при водещ презастраховател с висок рейтинг, съобщават от застрахователното дружество.
От турагенцията уверяват, че пътуванията на всички хора, които в момента се намират зад граница, са изцяло платени, поради което не съществува опасност от проблеми с полети за връщане или отказ за
настаняване по хотели, уверяват от туристическата агенция. Оттам обещават по повод предстоящите пътувания за периоди, различни от коледните и новогодишни празници, да се свържат поотделно по имейл
с всеки, към когото е поет ангажимент, за да му бъде предоставена информация конкретно за неговия случай.
"За 18 години работа като туристическа агенция сме предоставили качествени услуги на повече от 150 000 туристи. Винаги сме били стриктни и точни. Факт е, че през цялото това време нито веднъж не
сме глобявани от Комисията за защита на потребителите за неизпълнение или за некачествено изпълнение на туристическите ни договори", посочват от "Алфатур". От компанията обявяват имейл:
[email protected] с молба клиентите им, които не са оставили координати за връзка, да се свържат с туроператора.